Dårligt indeklima på arbejdspladsen? Her er løsningen

Hvis du og dine kolleger har mistanke om, at der er noget galt med indeklimaet på jeres arbejdsplads, så er der gode grunde til at få det undersøgt. Et dårligt indeklima kan nemlig bl.a. resultere i hovedpine og koncentrationsbesvær samt irritationer på huden og i øjnene.

Kort sagt kan det være rigtig ærgerligt at arbejde på et kontor eller på en anden fysisk arbejdsplads, hvor luftkvaliteten er dårlig, og hvor der f.eks. er en forkert temperatur eller ikke tilstrækkelig udluftning.

Et dårligt indeklima på arbejdspladsen kan potentielt være kritisk, da du og dine kolleger risikerer at være mindre effektive i de timer, I er på arbejde. Dermed vil det være godt givet ud, hvis I får nogle professionelle folk til at foretage en måling af indeklimaet.

Når I sætter en måling af jeres indeklima i gang, kan det være en længere og meget omfattende proces, men det behøver det slet ikke være. Den tid og de penge, der bliver brugt på at få foretaget en måling af jeres indeklima, vil være investeringen værd, hvis det kan resultere i, at I får fundet problemerne. Man skal nemlig finde et problem, før man kan løse det.

Fordele ved at vælge professionelle folk

Hvis I vælger at bruge et professionelt firma, som netop tilbyder måling af indeklima, kan I med fordel anvende et firma, hvor alle dele af processen er samlet under ét tag.

Det sikrer jer ikke blot en effektiv og hurtig måling, men også nogle resultater, I kan bruge til noget, da pålideligheden fra tests taget af f.eks. luften i jeres indeklima er mest pålidelige, hvis I bruger et firma, som ikke blot har det rette laboratorieudstyr, men som også har kompetent personale, der har forstand på hele processen.

Andre fordele er, at et professionelt firma f.eks. også vil kunne tage prøver for asbest og skimmelsvamp samt måle støj.